Mycket nöjda kunder placerar Apollo Hårcenter i en klass för sig
Mycket nöjda kunder placerar Apollo Hårcenter i en klass för sig för personer med håravfall och hårbottenproblem
Apollo Hårcenter har uppnått mycket goda resultat i sin senaste kundnöjdhetsundersökning. Återkopplingen kring kundupplevelse, bemötande och medarbetarnas kompetens visar att kedjans fokus på kvalitet och trygghet värdesätts högt av kunderna. Kedjans vd, Olav Midtgarden, understryker att kontinuerlig kompetensutveckling, tillsammans med ett starkt engagemang för värderingarna empati, engagemang och trendmedvetenhet, har varit avgörande för att skapa trygghet och goda kundupplevelser i över 40 år.
Nyckeln till framgång
– Först och främst är jag otroligt stolt över de resultat vi har uppnått, säger Midtgarden. Han berättar om vikten av att skapa trygghet och hur kedjan har byggt upp sitt starka fagmiljö genom målmedveten, långsiktig kompetensutveckling och tydliga värderingar.
– Genomsnittsbetyget på hela 5,5 av 6,0 möjliga poäng visar att hela 92 % av våra kunder uppskattar det arbete vi gör. För oss handlar det om att säkerställa att vi är ledande inom kompetens och att vi möter våra kunder på ett bra sätt. Vi förstår att håravfall kan vara en mycket personlig och utmanande upplevelse för många. Därför är empati ett grundläggande värde i
Daglig chef för Apollo Hårcenter-kedjan, Olav Midtgarden
– Vi arbetar målmedvetet med att utveckla vår kompetens, så att vi kan erbjuda lösningar som inte bara täcker de praktiska behoven, utan också hjälper våra kunder att känna sig trygga och bekväma. I över 40 år har våra kunder alltid varit viktigast, och vi gör allt för att möta deras individuella behov med ett dedikerat och personligt tillvägagångssätt. Det är nyckeln till framgång, säger han.
Hur upplever du att kunderna reagerar på servicen och bemötandet hos sitt lokala Apollo Hårcenter?
– Resultaten från undersökningen visar att våra kunder känner sig mycket väl omhändertagna. Faktum är att vi fick ett betyg på hela 5,7 av 6,0 möjliga poäng (95 %) för bemötande. Vi lägger stor vikt vid att ge varje kund en trygg upplevelse i diskreta miljöer från det ögonblick de kliver in genom dörren hos oss. Kunderna möter ett professionellt team som tar sig tid att lyssna, förstå och vägleda. Det tror jag är något av det som skiljer oss från andra, och resultaten visar att vi har lyckats, säger Midtgarden.
Ni har fått mycket god återkoppling på den professionella kompetensen hos era medarbetare. Hur arbetar Apollo Hårcenter för att säkerställa att ni alltid är uppdaterade och redo att möta kundernas behov?
– Kompetensutveckling är en kontinuerlig process på alla våra hårcenter, både i Norge och Sverige. Våra specialister får regelbundet utbildning och certifiering för att hålla sig uppdaterade på de senaste teknikerna och produkterna. Våra kunder har gett oss ett genomsnittsbetyg på 5,7 av 6,0 möjliga poäng (95 %) när det gäller de anställdas professionella kompetens.
– Det visar att det arbete vi lägger ner på utbildning ger resultat. Våra specialister är inte bara professionellt skickliga, de är också mycket dedikerade till att ge våra kunder den bästa upplevelsen. Kompetensen bidrar också till att våra medarbetare är mycket bra på att hitta rätt lösningar för varje individ och att lösa utmaningar som uppstår. Det är helt avgörande att vi ligger i framkant när det gäller professionell utveckling, säger Midtgarden – något som också innebär att Apollo Hårcenter ska leda arbetet med att utveckla de bästa lösningarna för att hjälpa personer med håravfall och hårbottenproblem.
Återkopplingen om tillgänglighet och lokaler är också mycket god. Hur arbetar ni för att säkerställa att kundernas upplevelse blir så bra som möjligt även på detta område?
– Vi vet att den fysiska miljön är en viktig del av helhetsupplevelsen. Därför har vi moderna, rena och prydliga lokaler som bidrar till en avslappnad atmosfär. Han berättar också att Apollo Hårcenter har valt platser som är lättillgängliga för kunder i Stockholm över hela Norge. Detta har gett oss ett genomsnittsbetyg på 5,5 av 6,0 möjliga poäng (92 %) för tillgänglighet och lokaler, säger han. Vi ser också till att våra öppettider är anpassade efter kundernas behov, så att de alltid känner sig välkomna hos oss. Hur ser du på framtiden för Apollo Hårcenter-kedjan?
Hur ser du på framtiden för Apollo Hårcenter-kedjan?
– Vi kommer alltid att sträva efter att förbättra oss och hitta nya sätt att möta kundernas behov. Kundnöjdhetsundersökningen visar att vi är på rätt väg, och med ett lojalitetsbetyg på 5,4 av 6,0 möjliga poäng ser vi att så många som 90 % av våra kunder är villiga att rekommendera oss till vänner och familj. Det betyder oerhört mycket för oss, avslutar Midtgarden ödmjukt.
Morten Island, senioranalytiker på Respons Analyse
Exceptionella resultat
«Med ett totalbetyg på hela 5,5 av 6,0 möjliga poäng är Apollo Hårcenter bland de bästa jag någonsin har sett när det gäller kundnöjdhet. Det innebär att 92 % av alla kunder är mycket nöjda med sitt Apollo Hårcenter, vilket är den högsta nivån man kan uppnå på skalan i sådana mätningar. Återkopplingen kommer från över 1 400 kvinnor och män i alla åldrar, från hela Norge. Och samma positiva resultat återfinns även bland kunderna hos Apollo Hårcenter i Stockholm. Särskilt utmärker sig de med hela 5,7 (95 %) på bemötande, de anställdas professionella kompetens och kundfokus. Detta är ett tydligt bevis på att Apollo Hårcenter levererar tjänster och lösningar som hör till de allra bästa i branschen.»
– Morten Island, senioranalytiker på Respons Analyse